Навчальна програма недільної школи

Урок 9

Тема уроку:             Бог створив тварин

Мета уроку: Показати дітям, що Бог є Творцем тварин; Виховувати бережливе ставлення до Божого творіння.

Головна істина: Бог –Творець тварин.

Біблійна основа: Буття 1:24, 25

Золотий вірш: «І створив Бог земну звірину»

Наочність та обладнання: Малюнки та ілюстрації різних видів тварин, фланелограф. (За можливості принести папугу (в клітці) та акваріумну рибку в невеликій посудині).

Словник:плазуни – змії, вужі, ящірки.

Використана література: Морі Е.Еріксон «Шість днів творіння»; Інна Свєтлова «Рослини та тварини», К.,2005; Тетяна Овчар «Словограй», к.,2006.

                                            

                                                  ХІД УРОКУ:

  1. Вступна частина.
  • Привітання
  • Молитва
  1. Основна частина

а) Повторення теми попереднього уроку.

  • Опитування:

-          Хто створив птахів?

-          Хто створив рибок?

-          Де живуть рибки?

-          Для чого Бог створив рибок? А птахів?

-          Де живуть птахи?

-          Як ми можемо допомогти пташенятам взимку?

-          Хто зробив годівнички для птахів?

  • Повторення пісеньки  «Хто створив?» (рибочок, пташечок)
  • Повторення золотого вірша: «Усе через Нього повстало» (Ів. 1:3)
  • Руханка:  «Рибки плавають в морях, пташечки літають у гаях.» (діти показують це рухами)

б) Виклад нової теми:

  • Зацікавлення:

«Зайченятко встало вранці»

-Діти, про кого розповідається в цій пісеньці? ( А ви знаєте казочки про лисичку, зайчика?

- А яких ще ви знаєте тваринок?

-А які тваринки живуть у вас вдома?

-А де взялися тваринки?

Сьогодні ми дізнаємося про це.

  • Біблійна розповідь.

Бог подивися на своє творіння і Йому все сподобалося.

Бог створив птахів, які літали високо у небі, які співали у гаях. В морях і озерах плавали рибки. Тільки на землі не було нічого живого. І сказав Бог: «Нехай земля видасть все живе: худобу (корівок, кіз, коней), плазунів (вужів, ящірок, змій), та різних звірів (вовчиків, лисичок, зайчиків, собачок, котиків). І сталося так». І земля ожила: на лугах паслися корівки, коні, кози (вчитель демонструє на фланелографі). Звилися курочки, качечки, гуси, індики. В лісі ходили вовки, ведмеді, лисички, зайчики. А в траві повзали змії, вужі, ящірки. Над квітками кружляли метелики, джмелі, бджілки. Бджілки збирали мед. Бог подивився на все творіння і Йому все сподобалось. А вам подобається?

Руханка «Літає, стрибає, ходить, плазує»

Вчитель називає тварину, комаху (діти рухами показують, як вона пересувається) і які звуки видає.

Наприклад: коровка (му-му-му) – ходить; зайчик – стрибає; коза (ме-ме-ме) – ходить; бджілка (ж-ж-ж) – літає; вуж (ш-ш-ш) – повзає; курочка (куд-кудах) – ходить і літає і т.д.

  • Запитання:

-          Хто створив все живе на землі?

-          Яких тваринок ви знаєте?

-          Яких ви тваринок любите особливо?

-          А чому ви їх любите?

-          А яку користь приносять нам тварини?

-          Що нам дає корова, коза? (молочко)

-          А, що несе нам курочка, качечка? (яєчка)

-          А, що для нас роблять бджілки? (мед)

-          Чи потрібні нам тваринки?

  • Застосування:

Отже, діти, ми бачимо, що тваринки необхідні на землі. Вони дають нам їжу (молоко, яєчка, м'ясо), бджілки дають нам мед, пташечки звеселяють нас своїми піснями. А ще вони збирають різних комашок, гусениць які поїдають листя, плоди на деревах. Тваринки приносять нам користь. Бог створив їх для нас.

-А як ви думаєте, діти , ми повинні ставитись до тварин? Так, ми повинні їх оберігати, захищати, турбуватися про них, годувати їх (особливо домашніх тваринок). Адже вони є Божим творінням.

  • Золотий вірш: «І створив Бог земну звірину.» (Бут. 1:25)

(Пояснити слово «вчинив»-створив)

(Діти повторюють всі разом вірш, потім окремо.)

      

в)  Час творчості

-Вивчення 7-го куплету пісеньки «Хто створив?» (всіх звірят)

Добрий наш Господь Творець створив нам курочку

Курочка по зернятку: кудак-дак-дак!

Добрий наш Господь Творець створив нам качечку

А качечка та-та-та! Курочка по зернятку ку-дак-дак-дак.

Добрий наш Господь Творець створив корівоньку

А корівка му-му-му

А качечка та-та-та!

Курочка по зернятку ку-дак-дак-дак.

Добрий наш Господь Творець створив нам кізоньку

А кізонька ме-ме-ме

А корівка му-му-му

А качечка та-та-та!

Курочка по зернятку ку-дак-дак-дак.

(Далі: порося, коника, собачку, котика, півника і т.д.)

-Гра «Літає, стрибає, ходить, плазує.»

-Розмальовки (ведмедик, зайчик)

  1. Підсумкова частина.
  • Підведення підсумку уроку.
  • Домашнє завдання: разом з батьками намалювати свою улюблену тваринку (можна сфотографувати) і розповісти про неї.
  • Молитва.

Додаток до уроку №9:

  • Пісенька «Хто створив?»
  • Розмальовки «ведмедик», «зайчик».
  • Гра «Літає, стрибає, ходить, плазує.»

Вчитель показує малюнки звірів, птахів, плазунів, а діти називають, хто на них зображений і рухами показують, як він пересувається.

Наприклад:  зайчик – стрибає (діти стрибають),

                        бджілка – літає, ( махають руками)

                       корова – ходить (переступають ногами) і т.д.