Навчальна програма недільної школи

Урок 21

Тема: Я люблю свою сім`ю.

Мета уроку: Навчити дітей допомагати оточуючим, особливо домашнім. Виховувати почуття милосердя та доброти.

Головна істина: Потрібно допомагати своїй сім`ї.

Біблійна основа:

Історія з Біблії: Вихід 1:6-7, 2:1-10.

Додаткові місця з Біблії: Євреям 11:23-25.

Золотий вірш: …Щоб однаково дбали один про одного. 1Коринтян 12:25.

Наочність та обладнання:

- Фото дітей з батьками;

Вчитель може вибрати:

- Зображення воїнів, сім`ї Мойсея, Маріам, кошика, принцеси Єгипетської;

- Кошик, миска з водою, штучні квіти (замість очерету) ляльки: маленька дитина, дівчинка, мама, цариця;

- Фланелограф;

- Вирізані заготовки для творчості (додаток), клей.

Словник понять, термінів і словосполучень: Маріам, Мойсей, Єгипет, Ізраїль, єгиптяни, ізраїльтяни.

Використана література:

Біблія. Укаїнське Біблійне видавництво.2002. Переклад проф..І.Огієнка.

Учебно-методическая программа для ВШ «Наследие».

ХІД УРОКУ

І.Вступна частина.

1. Привітання.

2.Молитва (можливий варіант).

«Наш небесний татко! Ми дякуємо Тобі за тат, за маму, за дідуся, за бабусю. За те, що вони нас люблять, годують, одягають. Боже, допоможи нам бути слухняними дітками. Амінь.»

3. Пальчикова гра «Моя сім`я».

Діти стискають пальчики правої руки в кулачок. Вчитель читає вірш, а діти розгинають пальчики по одному.

Перший пальчик – наш дідусь,

Другий пальчик – то бабуся,

Третій пальчик – наш татусь,

А четвертий – то матуся,

А мізинчик – наш малюк.

ІІ. Основна частина.

  1. Повторення вивченого. Гра «Будинок»

На ватмані зображений будинок, на якому є багато вікон. Кожна дитина підходить, і «відчиняє» картонне вікно (вікна приклеєні лише з одного боку, щоб можна було легко їх відчиняти); за вікном малюнок, що є ілюстрацією до минулої (або позаминулої ) історії з Біблії. Вчитель задає запитання до малюнку.

  1. Виклад нової теми.

Зацікавлення: Показати дітям їх фото з їхніми батьками (на попередньому уроці попросити, щоб батьки дали їх дітям).

-Скажіть, а чиє це фото? А хто на ньому зображений? А це чиє? І т.д.

-Ви любите своїх тата і маму?

-А тато з мамою вас люблять?

-А хто пам`ятає, як йому міняли пелюшки, як ви були маленькі, як годували з ложечки, а ви відвертались?

-А ви любите своїх батьків? А ви їм допомагаєте?

(аналогічні запитання можна запитувати і щодо братиків та сестричок)

-А хочете послухати дуже цікаву історію про одну маленьку дівчинку, яка допомогла своїй мамі та своєму братику?

Біблійна розповідь:

(Історію можна показати на фланелографі, а можна, використавши відповідне обладнання показати усе наочно. Основний фон подій тоді – миска з водою.)

Ви вже чули, Яків, Йосип, і його сини жили у Єгипті. Бо в їхній країні був голод.

І от, вже пройшло багато років, а діти та внуки Якова та його братів продовжували жити в Єгипті далі. Отже, в Єгипті жили 2 народи: ізраїльтяни і єгиптяни. Давайте повторимо. (Піднімаємо праву руку, говоримо ізраїльтяни, піднімаємо ліву – говоримо єгиптяни, так декілька разів.) В Єгипті став царювати злий цар, який зробив ізраїльтян рабами. Раби – це люди, які важко працюють, і їм нічого не платять за їхню роботу. От ваші тато або мама ходять на роботу, і їм платять гроші. А якби їм не платили за це гроші, а тільки примушували працювати? Як видумаєте, це було б погано? (так) От і ізраїлю було погано працювати в Єгипті, робити тяжку роботу, і не отримувати за це грошей. Їм було тяжко жити. Вони плакали, і молились Богу: «Боже, визволи нас з Єгипту. Ми не хочемо бути рабами в Єгипті.»

В ізраїльтян було багато діток. Батьки раділи, грались із своїми дітками. Але злий цар дав поганий наказ своїм воїнам: вбивати усіх маленьких діток ізраїльтян. І тоді у батьків настало велике горе.

І от, одна жінка вирішила врятувати свого маленького сина від смерті. Його звали Мойсей. Давайте повторимо: Мойсей. Мама його дуже любила, і не хотіла, щоб воїни забрали в неї Мойсея і вбили. Вона узяла кошик, замазала його смолою, щоб в нього не проходила вода, поклала туди Мойсея, пішла до річки, і відпустила кошика з маленьким Мойсеєм на воду.

В Мойсея була старша сестричка – Маріам. Гарне ім`я, правда? Давайте повторимо – Маріам. Мама попросила Маріам піти і подивитись, хто знайде кошика, якого вона залишила на річці. Коли вас мама щось просить, ви слухаєтесь її? От Маріам послухалась маму, і заховалась в очереті біля кошика.

Стоїть Маріам і чекає, хто ж знайде кошика. Аж ось іде туди принцеса Єгипту, дочкагрізного єгипетського царя, який наказав вбивати немовлят. Подивіться, який у неї гарний царський одяг. І куди ж вона іде? Ой, вона ж іде туди, де плаває кошик! А хто там в кошику? Правильно, там маленька дитина – Мойсей? А де ж сестричка Мойсея? А он вона заглядає за очеретом. Принцеса була гарною і доброю. Вона побачила кошик, відкрила його, і бачить - там лежить малюк, і плаче. Як ви думаєте, а чому ж він плакав. Маленьке дитя без мами буде плакати, правда? Принцеса узяла його на руки, й каже: «Це буде мій синочок!» І тут Маріам вирішила допомогти братику. Вона підійшла до принцеси, й каже: «Пані, я знаю жінку, яка може для вас годувати це дитя молочком, щоб воно не було голодненьке.» А принцесі це сподобалось, і принцеса каже: «Дитино, приведи до мене ту жінку.»

Маріам привела свою маму, щоб мама годувала братика.

Принцеса побачила жінку й каже їй: Ось тобі, жінко, моя дитина. Візьми малюка, і годуй молочком, доки він не підросте, а тоді я його заберу собі. А за те, що ти годуватимеш його для мене, я буду давати тобі гроші.

А якби Маріам не захотіла послухати маму, і не була б там на річці коло братика? Якби не побігла і не покликала маму? Тоді Мойсей не повернувся б до мами. І це було б дуже погано.

Ось бачите, як маленька дівчинка на ім`я Маріам допомогла своїй мамі та своєму братику.

Запитання:

- Як жив Божий народ в Єгипті?

- Кого наказав убивати новий цар?

- Де мама сховала маленького Мойсея?

- Що робила Маріам, щоб допомогти братику?

- Що можемо робити ми, щоб допомогти нашим близьким?

Застосування: Дидактична гра «Хто що робить»

Вчитель запитує у дітей, яку домашню роботу в сім`ї виконує мама (прибирає, пере, варить їсти, миє посуд); тато, бабуся, дідусь. Тоді усі встають, і уявляючи, що вони роблять цю роботу, повторюють рухи за вчителем. Вчитель по черзі демонструє усі дії.

Вчитель запитує у дітей, хто допомагає мамі чи татові виконувати домашню роботу, і що саме?

Ви повинні допомагати батькам, адже ви їх любите. Мама скільки всього для вас робить.

Золотий вірш. Діти повторюють рухи за вчителем.

Щоб однаково дбали (погладити по плечі свого сусіда)

Один про одного (вказівним пальцем зобразити процес перераховування обєктів)

Творчість: Аплікація Мойсей в кошику (додаток).

ІІІ. Підсумкова частина.

  1. Підсумки. Бог дав нам чудову сім`ю. Ми любимо наших рідних, і повинні допомагати їм в їхній домашній роботі.

  2. Молитва з участю дітей.

  3. Прощання.

Підготувала Тамтура Олена